PRIMERA AVALUACIÓ
1.- a)Explicar la
llei d'Ohm.
b)Escriure la seva
equació.
c)Dir quina magnitud
representa cadascuna de les “lletres” que surten a l'equació.
d)Fer l'esquema
d'una resistència i el cable on està connectada i dibuixa damunt de
l'esquema les “lletres” que surten a l'equació.
2.- Explicar què
són i que fan els generadors. Posar exemples de generadors que
coneguis.
3.- Explicar què
són i què fan els receptors. Posar exemples de receptors que
coneguis.
6.- Explicar què és
el corrent elèctric i en quines unitats es mesura.
7.- Explicar què és
la resistència i en quines unitats es mesura.
8.- Saber el nom de
les partícules que formen l'àtom, i saber quina és la partícula
responsable (per ser la que es mou al corrent) de la tecnologia
elèctrica.
9.- Saber el
potencial dels punts d'un circuit només mirant-lo (exercicis tipus,
pensem una mica més en el potencial. I saber dibuixar la fletxa de
les intensitats.
Problemes Tipus
10.- Una intensitat
de 0,5 A travessa una resistència R. El punt A de davant de la
resistència té un potencial de 20 V i el punt B de darrere la
resistència té un potencial de 10 V. ¿Quin valor tindrà la
resistència R?
SEGONA AVALUACIÓ
1.-Diferències
entre corrent altern i corrent continu
2.-Comprendre i
saber quan val el potencial en qualsevol instant de temps a la
gràfica que relaciona la tensió alterna amb el temps.
3.-A partir d'una
gràfica que relacioni tensió alterna i temps, saber trobar el valor
màxim de la tensió alterna, el valor eficaç, el període i la
freqüència.
4.- Explicar com
funciona, què fa, i com està fet un generador de corrent continu.
5.-Explicar com
funciona, què fa, i com està fet un generador de corrent altern.
6.-Explicar
l'essència del funcionament de cadascuna de les centrals elèctriques
que hem estudiat: Centrals Tèrmiques, Centrals Nuclears, Central
Hidroelèctrica, Central Solar Fotovoltaica, Central Solar Tèrmica,
Central Eòlica, Central Mareomotriu,Central Geotèrmica.
7.-Explica i dibuixa
el camí de l'electricitat des de la central elèctrica fins a la
ciutat, escrivint el valor aproximat de la tensió als punts
principals del recorregut.
8.-Explicar què és
i què fa un transformador.
9.-Resoldre
problemes de transformadors com el que hem fet a classe.
10.-Saber què és
un voltímetre i un amperímetre.
11.-Saber com es
connecta un voltímetre per a mesurar una diferència de potencial
12.-Saber com es
connecta un amperímetre per a mesurar una intensitat de corrent
13.-Saber
interpretar el valor que surt a la pantalla d'un multímetre quan
mesures una resistència.
14.-A partir d'una
taula de colors que se't donarà (no cal memoritzar-la) saber
calcular el valor d'una resistència a partir de les seves quatre
bandes.
15.-Saber explicar
què és un fusible i per què serveix.
16.-Saber quan
succeeix un curt circuit i què passa quan succeeix.
17.- Saber posar
exemples de cadascuna de les següents famílies d'elements d'un
circuït: generadors, receptors, controladors, elements de control,
conductors.
TERCERA AVALUACIÓ
1.- Què és una
empresa?
2.- Diferències
entre material, matèria primera i producte acabat.
3.- Diferència
entre bé i servei.
4.- Diferència
entre bé de consum i bé de producció.
5.- Saber a quin
dels tres sectors de producció pertany una empresa.
6.- Principals
departaments que pot tenir una empresa i què pot fer cadascun.
7.- Saber elaborar
el diagrama de processos d’una activitat senzilla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada